Vi välkomnar dig och solen!

Glädjande nog så har det åter blivit aktuellt att införskaffa en ny och härligt fräscht doftande Anti-Oxidant creme för att skapa en fin solsmekt hud utan skadlig rodnad eller flagor.

ANTI-OXIDANT CREMEN är en rik skyddande dagcreme, berikad med naturligt C-vitamin, som ger ett effektivt skydd mot fria radikalers nedbrytande effekt och stimulerar hudens naturliga försvarsmekanism. Förbättrar hudens struktur och elasticitet.
Endast 240 kr 50ml.

“Grunda” gärna med en djuprengörande ansiktsbehandling enligt Elsa Hjeronymus hudvårdssystem för bästa resultat! Pris: 725:- (minst 90 min)

Läs mer här nedan inslaget från SVT idag:

Solen bränner redan nu

8 timmar sedan

Publicerad:8 april 2015 – 14:56

” Nu under våren står solen allt högre på himlen.
Det innebär att UV-index stiger och kan orsaka solbränna på vinterblek och ovan
hud.

Uv-index ökar snabbt dag för dag under april månad och
kommer vid soligt väder att nå värden som ger risk för solbränna i slutet av
månaden i södra Sverige och i snötäckt terräng längre norrut.
För personer med känslig hud innebär det att man bör iaktta försiktighet redan
efter någon timme om man är ute mitt på dagen.

Många blir överraskade av en otrevlig solbränna i
ansiktet efter en dag med trädgårdsarbete eller efter att ha åkt skidor i
fjällen. Vill man vara säker kan man alltid smörja in sig under soliga dagar
och passa på att kolla prognoser för UV-index på Strålsäkerhetsmyndighetens hemsida.
Här kan man även beräkna ”Min soltid” mer i detalj
till exempel utifrån vilken hudtyp man har. ”

Meteorolog Jannicke Geitskaret vader@svt.se

Välkommen att kontakta oss!

För Bokning och mer info ring 031-51 50 13 (0737-707531) lämna gärna meddelande vid tel.svar, så ringer vi upp.

Här finner du vår hemsida, tyvärr är inte alla sidor mobilanpassade ännu! http://www.hjeronymuskliniken.se/

Hjeronymuskliniken Ulla Berntsson Forss

Aukt. Dipl. Hudterapeut Fil.kand.

Personligt Medlemsskap i SHR (Sveriges Hudterapeuters Riksorganisation)

“SHR utfärdar auktorisation för sina medlemmar vilket innebär att medlemmarna har en garanterat gedigen utbildning och utför professionella behandlingar. De arbetar efter våra etiska regler och innehar alla behandlingsskadeförsäkring. Vårt emblem är kundens trygghet!”

* * * Gilla och följ oss på Facebook, få info snabbt om erbjudanden och nyheter! Gå till vår FB-sida här: https://www.facebook.com/pages/Hjeronymuskliniken/1504820083134461

—–Din egen Hjeronymusklinik & butik där du och din hud står i centrum—–

__________Personligt Medlemskap i SHR. Din trygghet som kund_________

CENTRALA GÖTEBORG—-CENTRALA HISINGEN—-CENTRALA KVILLESTADEN endast c:a 7 minuter från Centralen eller Brunnsparken.

DANMARK | ESTLAND | FINLAND | LITAUEN | NORGE | SCHWEIZ | SPANIEN | SVERIGE